Głównym celem projektu jest wykształcenie u dzieci postaw prozdrowotnych poprzez uczenie zasad zdrowego odżywiania oraz przekazywanie wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i produktów dla zdrowia szkodliwych.

ZADANIE 1. STAWIAM NA ŚNIADANIE

W trakcie realizacji tematu „Stawiam na śniadanie” dzieci zostały zapoznane z ważną rolą śniadania, jaką pełni ten posiłek w ciągu dnia. Na początku zajęcia przedszkolacy zostali podzieleni na 4 grupy: samochody, samoloty, rowery, komputery. Zadaniem dzieci było określenie czynności jakie musi wykonać urządzenie, aby zadziałało. Dzieci w poszczególnych grupach naśladowały pracę urządzeń. W grupach ustalały co jest konieczne do prawidłowej pracy tych urządzeń. Następnie zwróciły uwagę na zależność między pracą urządzeń, a organizmem człowieka. Dzieci zapoznały się z prezentacją „Prawidłowe żywienie uczniów”, dowiedziały się jak ważne jest zjadanie pierwszego śniadania. Odpowiednio dobrane produkty, które zjadamy wpływają na nasze samopoczucie. Śniadanie bogate we niezbędne składniki dostarcza energii do lepszej pracy naszego mózgu. Dzieci zaprezentowały swoje prace wykonane w domu, chętnie opowiadały na temat swojego pierwszego i drugiego śniadania.

ZADANIE 2. NAJLEPSZY ZESTAW NA ŚNIADANIE

Śniadanie należy do posiłków, których nie powinno się pomijać. Zorganizowany został konkurs na najlepszy zestaw na śniadanie. Wszystkie dzieci chętnie wykonały prace plastyczne. Wszystkie dzieci otrzymały odznakę „Super Kucharza”. Wykonane prace zostały złożone w „Książkę śniadaniową”.

ZADANIE 3. NIE MARNUJMY JEDZENIA!

Zajęcia rozpoczęły się krótką pogadanką na temat problemu marnowania żywności. Dzieci zostały zapoznane ze sposobem planowania posiłków, robieniem zakupów oraz wykorzystywaniem jedzenia do samego końca. Dowiedziały się więcej na temat: terminu przydatności do spożycia oraz daty minimalnej świeżości. Dzieci szukały odpowiedzi na pytanie – Dlaczego nie powinniśmy marnować jedzenia? Po wysłuchaniu informacji uczestniczyły w zabawie „Mam lodówkę wypełnioną”. Do realizacji kolejnego zadania dzieci zostały podzielone na 5 zespołów. Każda grupa otrzymała dużą kartkę z naklejonym napisem jednego z najczęściej marnowanych produktów ( pieczywo, owoce, warzywa, wędliny, produkty mleczne). Przedszkolacy z zaangażowaniem pracowali w grupach podając potraw, które można zrobić z wymienionych produktów, aby zapobiegać marnowaniu żywności. Dzieci jeszcze nie wszystkie potrafią pisać, dlatego propozycje podawane przez dzieci zostały zapisane przez nauczyciela. Na zakończenie zajęć uczestniczyły w zabawie „Do kosza czy do brzucha?” Samodzielnie decydowały zgodnie z opisem oraz wyglądem produktu na obrazku czy wrzucić do garnka i wykorzystać dalej, czy jest on już nieprzydatny i należy taki produkt wyrzucić. Dzieci bardzo dobrze poradziły sobie z właściwym podzieleniem produktów.