15.04.2021
Hello! How are you?:)
Znów gdzieś nam uciekła wiosna, dlatego zaśpiewajmy na początek naszą wiosenną piosenkę:
Może wiosna usłyszy nas i wróci w nasze okolice:)
Dziś kolejna część zabawy ze zwierzątkami wiejskimi. Czy wiecie, że zwierzaki po angielsku „mówią” inaczej niż po polsku?
Posłuchajcie piosenki:
karty do druku:
Zauważacie różnicę? Jak robi piesek? Woof-woof! A konik? Neeeigh! A świnka? Oink-oink! A które zwierzątka mówią po angielsku podobnie jak po polsku?
Spróbujcie zaśpiewać piosenkę:)
A teraz wyjmijcie swoje figurki zwierzątek (dog, pig, horse, sheep, duck, cow) i wybierzcie się na spacer po gospodarstwie. Ustawcie zwierzątka w różnych częściach pokoju i stwórzcie swoją farmę. Gotowi?? Let’s take a walk around the farm! (chodźmy na spacer po gospodarstwie). Kiedy w piosence pojawią się kolejne zwierzątka, wskażcie je i nazwijcie po angielsku.
Wersja dla dzieci młodszych: ustawcie zwierzątka przed sobą. Wskażcie zwierzątko, które pojawia się w piosence. Spróbujecie je nazwać? Na pewno świetnie Wam idzie:)
Kto ma jeszcze ochotę pobawić się ze zwierzątkami wiejskimi (dzieci starsze):
Znajdź 7 różnic, nazwij zwierzątka, pokoloruj je:)
Have fun! Bye bye!
13.04.2021
Farm animals.
Hello! How are you today? Let’s sing and dance:
Dziś porozmawiamy o…. zwierzętach na wsi:)
Czy wiecie, kogo możemy tam spotkać?
Mam nadzieję, że zapamiętaliście niektóre słowa po angielsku. Spójrzcie na tablicę poniżej:
Pobawcie się razem z rodzicami lub rodzeństwem- zapewne wielu z Was ma w domu figurki zwierzątek (lub pluszaki). Poszukajcie ich i spróbujcie je nazwać. Ustawcie je w rządku , zamknijcie oczy (close your eyes), a w tym czasie rodzice chowają jedno lub dwa zwierzątka. Open your eyes- otwórzcie oczka! What’s missing? Którego brakuje?
Zadania dodatkowe:
Dzieci młodsze:
Color the animals that live on a farm- pokoloruj te zwierzątka, które mieszkają w gospodarstwie. I spróbuj nazwać je po angielsku:)
Dzieci starsze: Make your own farm! Stwórzcie własne gospodarstwo:)
Jakie zwierzątka u Was mieszkają? Nazwijcie je po angielsku.
Dla chętnych:
Dla chętnych: na koniec możecie zagrać w rodzinną grę. Potrzebujecie kostki do gry, pionków i planszy:)
move 3 places forward- przesuwasz się o 3 pola do przodu
clap your hands- klaśnij
go back 3 places- cofasz się o 3 pola
miss turn- tracisz kolejkę
touch your nose- dotknij swojego…ucha?? nie! nosa:)
count to 10- policz do 10 (oczywiście po angielsku)
wiggle your fingers- poruszaj palcami u rąk
Finish!- to chyba wszyscy już wiedzą:)
Oczywiście po drodze napotykamy zwierzęta, które nazywamy po angielsku!
Have fun! Bye bye!
8.04.2021
Let’s talk about bugs.
Hello everyone! How are you today? Na początek zaśpiewajmy naszą wiosenną piosenkę
Dziś porozmawiamy sobie o owadach:) Obejrzyjcie filmik:
Spójrzcie na obrazki i powtórzcie jeszcze raz nazwy niektórych owadów:
ladybug
mosquito
ant
butterfly
Na koniec posłuchajcie piosenki o owadach i spróbujcie ją zaśpiewać. Pojawia się w niej większy kuzyn pszczoły. Wiecie już, kto to?
Oczywiście:) BUMBLEBEE- czyli trzmiel. Widzieliście kieduyś trzmiela?
Zadania dodatkowe dla chętnych:
Color and name the insects. Pokoloruj i nazwij owady.
Finish the pattern- dokończ rytm.
6.04.2021
Hello Students:)
Witam po Świętach i zapraszam do wspólnej zabawy.
Dzieci starsze:
Zaśpiewajcie na początek naszą piosenkę o porach roku
There are four seasons of the year. Do you know what are the seasons?
SPRING, SUMMER, FALL, WINTER
And now we have SPRING!
Przypomnijcie sobie wiosenne słownictwo:
A teraz będziemy liczyć:)
How many ladybirds? How many butterflies? How many flowers? How many birds?
Na koniec zaśpiewajcie wspólnie z dziećmi młodszymi wiosenną piosenkę:)
Dzieci młodsze:
Zaśpiewamy dziś wiosenną piosenkę:) znacie już bardzo dobrze „Baby shark”, a dziś Aurelia przedstawi nam wiosenną wersję tej piosenki! Żeby zaśpiewać z Aurelią, potrzebne nam będą słowa:
BEE
FROG
BIRD
SUN
Zanim zaśpiewacie: show me a bee/frog/bird/sun! (pokażcie jak lata pszczółka/skacze żabka/ lata ptaszek/świeci słonecznko)
Let’s have fun!
2.04.2021
Hello Children!
It’s Easter time:) Let’s play with Easter bunny
Mam nadzieję, że wszysycy są teraz w świetnych humorach. How are you now? Good?:)
Do you remember Spot?
Jestem pewna, że pamiętacie pieska o imieniu Spot. Niedawno wspólnie pomagaliśmy jego mamie znalezć go w domu. A teraz? U Spota jest również Wielkanoc. Ale Spot mówi po angielsku, prawda? A więc mieszka on w innym kraju, w Wielkiej Brytanii. Tam Wielkanoc obchodzi się podobnie, ale niektóre wielkanocne tradycje są inne. Tak jest z Easter Egg Hunt! Co to takiego? To „polowanie” na Easter eggs, czyli jajeczka, anjcześciej czekoladowe. Jest to ukochana gra wielkanocna angielskich dzieci. Polega ona na tym, że dzieci muszą odnależć ukryte w ogrodzie lub w parku czekoladowe jajeczka. Wygrywa ten, kto znajdzie ich najwięcej.A potem? Oczywiście można je zjeść! Już wiecie, dlaczego dzieci kochają tę tradycje?:) Ja chyba się domyślam;)
Zobaczcie, jak poradził sobie Spot:
Podobało się?
Zadania dla chętnych:
Dzieci starsze:
Find all the Easter eggs. How many eggs can you find?
HAPPY EASTER FOR EVERYONE!
30.03.2021
It’s EASTER!
Hello my dear students!
It’s time to say hello:)
Mam nadzieję, że teraz wszyscy czują się świetnie!
W tym tygodniu będziemy mówić o Świętach Wielkanocnych czyli EASTER.
Look! What can you see?
Posłuchaj, jak brzmią te słowa:
Dzieci starsze: spróbujcie zagrać w grę i dopasować pary
Zadanie dodatkowe dla chętnych maluchów: Color an Easter egg
Nazwijcie po angielsku kolory, których użyjecie:)
Chętne dzieci starsze: Color by numbers.
W czasie kolorowania możecie posłuchać piosenki o zajączku:)
Have fun! Miłej zabawy!
1-14 MARZEC 2021
MISIE, WIEWIÓRKI, LISKI „Let’s go to the ZOO” słownictwo: tiger, lion, giraffe, zebra, crocodile, monkey, elephant, polar bear, snake, penguin, kangaroo
piosenka: https://youtu.be/OwRmivbNgQk
SARENKI „Music is everywhere” słownictwo: violin, trumpet, drum, cymbals, clarinet, flute
piosenka: https://youtu.be/1h6F-YngTi0
JEŻYKI „Transportation” słownictwo: car, bus, train, airplane, boat, bike
piosenka:https://youtu.be/BdrZWu2dZ4c
ZAJĄCZKI „I want to be….” słownictwo: nurse, police officer, chef, firefighter, doctor, teacher, pilot, postman
Czytamy książkę „Where’s Spot?” https://youtu.be/9RG5cqRqor4
PRACA ZDALNA- 5.11.2020
HELLO!
How are you today?
Dziś również pozostaniemy w temacie pogody.
ZADANIA DLA 3-4 LATKÓW
It’s sunny!- pokażcie, jak świeci słonko
It’s rainy!- pokażcie, jak pada deszczyk
a teraz posłuchajcie jeszcze raz piosenki:
Oprócz It’s sunny i It’s rainy, słyszymy tam jeszcze dwa zwroty:
It’s cloudy– jest pochmurno
It’s snowy– jest śnieżnie/pada śnieg
Kiedy mówimy It’s cloudy- rysujemy w powietrzu chmurkę
Kiedy mówimy It’s snowy– udajemy, że lepimy kulki ze śniegu
A pamiętacie jeszcze, jakie były poprzednie zwroty i gesty? It’s sunny/It’s rainy/ It’s cloudy/ It’s snowy! Teraz możemy zaśpiewać całą piosenkę:) i oczywiście pokazywać, o jakiej pogodzie jest mowa w danej chwili.
Kto ma jeszcze siłę, może zatańczyć i zaśpiewać na koniec Waszą ulubioną piosenkę:)
Have fun!
ZADANIA DLA DZIECI 5-6 LETNICH
- Wróćcie do poprzedniej lekcji. Odtwórzcie jeszcze raz filmik, spójrzcie na karty i powtórzcie zwroty i słówka związane z pogodą.
- Spójrzcie za okno. How’s the weather today??
- Dziś do wspólnej zabawy zaprasza Was Matt:) powtarzajcie jego ruuchy i starajcie się śpiewać razem z nim:)
Zadanie dla chętnych:
Narysujcie dzisiejszą pogodę i opowiedzcie o niej, oczywiście po angielsku:)
Have fun!
PRACA ZDALNA- 3.11.2020
Hello everyone!
Na początek przywitajmy się naszą piosenką:
Pogoda za oknem robi się coraz bardziej jesienna… rzadko widzimy słoneczko, a na niebie zamiast tego obserwujemy chmury. Zaczniemy dziś mówić o pogodzie.
zadania dla dzieci 3-4 letnich
Posłuchajcie piosenki
O czym jest ta piosenka? Oczywiście o pogodzie:) Spróbujcie zapamiętać dziś dwa zwroty:
It’s sunny.
It’s rainy.
Czy po wysłuchaniu piosenki wiecie już, co oznaczają? Spójrzcie na karty poniżej. Które to sunny? Które to rainy?
Pokażcie, jak świeci słonko! It’s sunny!
Pokażcie, jak pada deszczyk! It’s rainy!
Możecie również pobawić się z Rodzicami w pogodowy taniec. Poproście o włączenie wesołej muzyki (np. Baby Shark). Kiedy muzyka zatrzyma się, a Mama lub Tata powie It’s sunny! pokażecie….jak świeci słonko? czy jak pada deszczyk?:) Oczywiście- słonko. It’s rainy!– pada deszczyk. I tak kilka razy na zmianę. Have fun!
zadania dla dzieci 5-6 letnich
Zapoznajcie się ze słówkami dotyczącymi pogody:
Spójrzcie na karty poniżej. Nazwijcie każdą po kolei:) możecie jeszcze raz obejrzeć film.
Posłuchajcie piosenki:
Spójrzcie teraz za okno. How’s the weather today? Is it sunny? Is it rainy??
Zadanie dla chętnych: Color the rainbow!
Have fun!
25.06.2020
Hello everyone!
To już nasze ostatnie spotkanie przed wakacjami. Niedługo czeka nas zasłużony wypoczynek, i wielu z nas wyjedzie na wakacje. A czym pojedziemy? Today let’s talk about vehicles. Dziś porozmawiajmy o pojazdach:)
Jakie znacie pojazdy? Obejrzyjcie krótki filmik i pobawcie się w zgadywanki:
a teraz powtórzcie niektóre słówka:
Everybody stand up! Wszyscy wstają! Teraz przypomnimy sobie piosenkę o pewnym autobusie:
Zadanie dla chętnych:
Wykonajcie swój własny autobus/ Make your own bus:)
Nie pozostaje nic innego, jak życzyć Wam pięknych i bezpiecznych wakacji:) Wracajcie wypoczęci i pełni energii na nowy rok!
Dla starszaków, które idą do szkoły, mam jeszcze specjalną piosenkę:
Opowiada ona o ty wszystkim, czego nauczyliście się w przedszkolu.
Miłej zabawy! Have fun!
P.S. I wracajcie szybko, szczęśliwi, zdrowi i wypoczęci:)
22.06.2020
Playground.
Hello children!
Na początek przywitajmy się piosenką:
How are you today?:)
a pamiętacie piosenkę z poprzednich zajęć? Zaśpiewajcie jeszcze raz! Let’s sing and dance!! Pamiętajcie o letnim tańcu!
Już niedługo wakacje!!! I na pewno będziecie spędzać dużo czasu na świeżym powietrzu:) i z pewnością często będziecie odwiedzać PLAC ZABAW czyli PLAYGROUND!
Jaki sprzęty do zabawy możemy tam spotkać? Obejrzyjcie krótki filmik:) koniecznie powtarzajcie słówka!
Lubicie bawić się na placu zabaw? Do you like playing on the playgroung?
Powtórzmy jeszcze raz:
Zadanie dla dzieci starszych:
Color, cut and create your playgroung. Pokoloruj, wytnij i stwórz swój plac zabaw.
Jeśli nie masz drukarki, możesz samodzielnie narysować i wyciąć elementy, oraz oczywiście nazwać je po angielsku:)
lub dopasuj nazwę do obrazka:
Dzieci młodsze: color the playground. Pokoloruj plac zabaw i powiedz, co znajduje się na obrazku
lub narysuj swój ulubiony sprzęt z placu zabaw i nazwij go po angielsku:)
Enjoy! Miłej zabawy:)
18.06.2020
It’s summer!
Hello everyone!
Jaka pora roku rozpocznie się za kilka dni? Jakie mamy pory roku? Przypomnijmy sobie:)
To jaka pora roku niedługo się zacznie?? SUMMER!
Z czym kojarzy nam się lato? Z samymi przyjemnymi rzeczami, prawda?
(dzieci starsze) Spójrzcie na obrazki poniżej i powtórzcie. Look, listen and repeat:
Możecie również wydrukować i wyciąć karty, i pobawić się w Memory lub dobrze Wam znaną grę „What’s missing?”:)
Na koniec posłuchajcie letniej piosenki- Let’s listen our summer song
Spróbujcie zaśpiewać:)
Zadania dla chętnych:
Miłej zabawy! Enjoy!
15.06.2020
The bath song
Hello my dear students? How are you today?:)
Na początek poruszajmy się trochę:) Let’s move!
Udało się nadążyć? Jestem pewna, że tak:) Powtórzyliście przy okazji nazwy części ciała, a będą nam one dziś potrzebne.
Kolejne zadanie: powtórzcie słówka związane z higieną z poprzednich zajęć.
A teraz posłuchajcie piosenki:
O czym jest piosenka?
Weźcie teraz gąbkę lub myjkę. Posłuchajcie jeszcze raz piosenki. Pokażcie, jak bierzecie kąpiel:) Dzieci młodsze wskazują gąbką części ciała, dzieci starsze próbują śpiewać. Czy potrafisz umyć swój nos?:) Can you wash your nose? Yes, I can wash my nose!
Enjoy! Miłej zabawy!
8.06.2020
Wash your hands!
Hello children!
How are you today? Let’s sing our hello song:)
Dziś porozmawiamy o higienie. To bardzo ważna rzecz. Dzięki nawykom higienicznych czujemy się dobrze, i jesteśmy zdrowi. Let’s go to the bathroom! Zapraszam Was teraz do łazienki:) Starajcie się zapamiętać i powtórzyć jak najwięcej słów.
Jeżeli chcecie utrwalić sobie słowa związane z higieną, możecie wydrukować i wyciąć poniższe karty. Zagrajcie w „What’s missing?” lub wydrukujcie podwójnie i możecie zagrać w memo:)
A teraz zapraszam wszystkich do tańca z Waszym ulubionym Baby Shark. Let’s dance with Baby Shark! Ale to nie będzie taki zwyczajny taniec:) Gotowi? Are you ready?
O czym jest piosenka? Oczywiście, o myciu rąk. Zaśpiewajcie jeszcze raz i postarajcie się naśladować czynności:
wash your hands – umyj ręce
grab some soap- wyciśnij trochę mydłą
rub your hands- pocieraj ręce
rinse your hands- wypłucz ręce
dry your hands- wysusz ręce
cover your sneeze- zakrywaj nos, kiedy kichasz
cought into your elbow- zakrywaj łokciem usta, kiedy kaszlesz
I najważniejsze: LET’S STAY HEALTHY! Bądźmy zdrowi!
Zadanie dla chętnych (dz.starsze):
Miłej zabawy! Enjoy!
4.06.2020
Children of the world.
Hello everyone!
How are you today?
Już w przedszkolu zaczynamy naukę języka angielskiego. Każde dziecko wie, że na świecie istnieją różne języki, a uczymy się ich po to, żeby móc porozumieć się z osobami, które nie znają języka polskiego. Na świecie istnieje wiele różnych języków, ludzie mają różne kolory skóry, włosów, oczu. Różnimy się między sobą, i to jest piękne! Każdy jest inny, i dzięki temu świat jest ciekawy, a dzieci z zaciekawieniem poznają, jak wygląda życie w innych krajach. Na pewno w każdym języku ludzie się witają. My mówimy: dzień dobry, dzieci mówiące po angielsku mówią:hello lub good morning. A jak mówią inne dzieci? Let’s sing and dance! Posłuchajcie i zatańczcie!
Podobało się?
Pomimo, że mówimy w różnych językach, możemy być przyjaciółmi:) W jakich językach mówią dzieci w piosence?
Najważniejsze słowo na dziś to FRIEND, czyli przyjaciółka/przyjaciel
Bo pomimo tego, że się różnimy, możemy być przyjaciółmi.
A teraz pokolorujcie wg kodu wybrany obrazek. Let’s color a picture!
lub narysuj swoją przyjaciółkę/ przyjaciela:) Do you have a friend?
Miłej zabawy! Enjoy!
1.06.2020
Children’s Day
Hello my dear students!
Był Dzień Mamy, a dziś jest…..Dzień Dziecka!!!! I najważniejszym zadaniem dla Was na dziś jest….dobra zabawa:)
Jeżeli macie ochotę, wybierzcie się dziś do ZOO z naszą ulubioną świnką:
I koniecznie musicie zatańczyć i zaśpiewać:) Przy okazji przypomnimy sobie słówka: dance, sing, jump, run oraz pojawi się słówko shout. A co znaczy? Przekonajcie się:)
Pamiętajcie jednak, aby ten dzień spędzić przede wszystkim w ulubiony przez siebie sposób. Dzieci są ekspertami od szczęścia i radości, dlatego wiem, że ten dzień będzie dla Was wspaniały! Szczęśliwego Dnia Dziecka:)
28.05.2020
About my family
Hello children!
Les sing our hello song! Zaśpiewajmy naszą piosenkę na powitanie, i przypomnijmy sobie nazwy uczuć:
Ostatnio świętowaliśmy Mother’s Day. Spędziliście miło ten dzień?:) Mam nadzieję, że tak! Pora, żebyśmy sobie przypomnieli, jak po angielsku mówimy na pozostałych członków rodziny. Część jest Wam już dobrze znana, ale pojawiają się tam również nowe słówka:
Czy już wiecie, które słówka są nowe? Jak mówimy na ciocię? Jak na wujka? A na kuzyna lub kuzynkę?
A teraz zadanie dla dzieci młodszych: zaśpiewajcie piosenkę
Możecie wykonać do niej pacynki, lub po prostu narysować pisakami na paluszkach buźki.
Dzieci starsze śpiewają piosenkę;
oraz nazywają członków rodziny (dopasowują napisy)
You can also color the picture:)
Miłej zabawy! Enjoy!
25.05.2020
Mother’s Day.
Hello children! How are you today?
Let’s sing and dance! Zaśpiewajmy i zatańczmy!
Mam nadzieję, że teraz wszyscy są w świetnych humorach:)
Dziś przed Wami ważne zadanie! Kto jutro będzie obchodził swoje święto? Oczywiście Wasze kochane Mamusie! Dlatego mam propozycję: dziś uczymy się piosenki, a jutro wszyscy pięknie ją śpiewamy :
Poniżej znajdziecie karty ze słówkami, które pomogą Wam w nauce piosenki:
(żródło: www.fullofideas.pl)
I zadanie drugie:color the flowers for your Mummy:) (pokoloruj kwiaty dla Mamusi)
Mama na pewno ucieszy się, kiedy dostanie od Was piękną, kolorową kartkę, a Wy opowiecie jej po angielsku, jakich kolorów użyliście:)
Enjoy!
A ja życzę Wszystkim Mamusiom Leśnych Ludków: HAPPY MOTHER’S DAY!
21.05.2020
Feelings
Hello everyone!
Are you happy today?:) If you happy…
Ostatnio uczyliśmy się nazywać po angielsku emocje i uczucia. Pamiętacie? Po tej piosence na pewno tak:)
Dziś nauczymy się jeszcze kilku innych. Obejrzyjcie film:
Pojawiają się w nim nowe słówka, między innymi:
spragniony
zły/wściekły
przerażony
Please tell me, how are you today? (teraz powiedz, jak się dziś czujesz?) Are you scared? Are tou thirsty? Are you angry?
Zaśpiewajcie razem z Mattem piosenkę:)
Na koniec zadanie dla chętnych:
Dzieci młodsze- Color the faces (pokoloruj buźki) Podpowiedź: pasują do pierwszej piosenki:)
Dzieci starsze: This is how I look when I am… (tak wyglądam, kiedy jestem…)
Enjoy!
18.05.2020
How are you today?
Hello my dear students! How are you today? Are you happy?
Zawsze witamy się tym pytaniem. A co ono właściwie oznacza? Oczywiście „jak się dziś czujesz?”, i osoba, która Wam je zadaje, chciałaby wiedzieć, w jakim jesteście dziś nastroju. To kto wie, o czym będziemy dziś rozmawiać? Oczywiście,o uczuciach lub emocjach (feelings or emotions).
Zaśpiewajcie piosenkę na przywitanie razem z naszymi bohaterami:
Kto występuje w piosence? W jakim nastoju są bohaterowie?
szczęśliwy
smutny
głodny
Jak czuje się clown? Jak czuje się ślimak? A jak czuje się rekin? Spróbujcie odpowiedzieć po angielsku: Clown is ….. Snail is …… Shark is ……..
Obejrzyjcie krótki filmik, w którym łoś, czyli Marty Moose, spotyka… no właśnie, kogo?:)
Pojawia się jeszcze jedno uczucie. Czy wiesz jakie?
Świetnie!
sleepy
A co ono oznacza? Czasami mówimy też zamiast sleepy ( śpiący)- tired (zmęczony)
Zadanie dla dzieci młodszych:
Let’s sing a song! Zaspiewajcie piosenkę, żeby utrwalić słowa happy-sad (szczęśliwy-smutny)
Dzieci starsze: Make your own face! (narysuj swoją twarz). How are you today? Are you happy?:) Are you sad? 🙁
Miłej zabawy!
14.05.2020
Catch a bug:)
Hello children! How are you today?
Pamiętacie naszego sympatycznego pajączka??
Pozostajemy nadal na łące. Pamiętacie z poprzednich zajęć, kto tam mieszka? Wymieniamy: a dragonfly, a cricket, a fly, a bee and a spider:) Dziś poznamy kolejnych mieszkańców łąki. Są to:
ant
butterfly
ladybug
mosquito
Możecie wydrukować karty i dołożyć do tych z poprzednich zajęć. Zagrajcie w grę, która znajduje się poniżej. Let’s play! Musicie połączyć usłyszane słowo (klikając w nagranie) z odpowiednim obrazkiem.
A teraz zadanie dla chętnych dzieci starszych – Catch a bug game:) Poniżej znajdziecie słoik, do którego będziecie łapać owady, które znajdują się na obrazku obok. Trzeba je wyciąć.
Którego owada należy złapać? Pomoże Wam w tym specjalna kostka:
A więc: catch a bug!:) Każdy złapany owad musi być nazwany po angielsku;)
Zadanie dla chętnych dzieci młodszych: What’s next? Jaki owad będzie następny?:
Popatrzcie uważnie na owady na kartce. Który będzie następny? Wytnijcie odpowiedni obrazek i przyklejcie w miejsce znaku zapytania, lub wskażcie na ekranie, i nazwijcie go po angielsku. Poproście o pomoc rodziców. Spójrzcie na pierwszy rząd. Ant, bee, ant…..what’s next?
Miłej zabawy! See you!
(żródło: www.fullofideas.pl)
11.05.2020
In the meadow.
Hello my dear students!
Zaczynamy nowy tydzień:) How are you today? Are you good? Are you great? Jeżeli nie pamiętacie, jak odpowiedzieć, zaśpiewajcie piosenkę na powitanie:
Jakiś czas temu mówiliśmy sobie o….BUGS. Pamiętacie? Mówiliśmy o owadach:) Dziś wracamy do tego tematu, bo są one mieszkańcami łąki. Zapraszam Was dziś do obejrzenia filmu, którego bohaterką jest Maisy.
Where is Maisy? Oczywiście, na łące! Maisy is in the meadow. Spójrzcie na karty poniżej, czy te owady występują w bajce? Nazwijcie je. Możecie również wydrukować karty i pobawić się w „What’s missing”. Pamiętacie, jak to było? Close your eyes (zamykacie oczy) , a mama chowa kartę lub dwie. Następnie open your eyes (otwieracie oczy) i zgadujemy, co zniknęło:)
(źródło: www.fullofideas.pl)
Na koniec zadanie dla dzieci starszych: color by numbers (pokoloruj wg kodu). Jeżeli nie umiesz przeczytać nazwy koloru, poproś o pomoc rodziców. (mała podpowiedź: light green- jasnozielony, dark green- ciemnozielony).
Enjoy! Miłej zabawy!
7.05.2020
How to dress for spring?
Hello children! How are you today?
Na początek zapraszam wszystkich do zabawy ruchowej. Stand up please!
Czy wszyscy już są w świetnym humorze?
Dziś przypomnimy sobie nazwy ubrań, które nosimy wiosną. What do you wear in spring? Obejrzyjcie krótki filmik i powtarzajcie nazwy ubrań po angielsku:
A teraz zobaczymy, czy udało Wam się zapamiętać kilka słów (szczególnie dzieci starsze). Spójrzcie na obrazki, spróbujcie nazwać to, co się na nich znajduje, a następnie kliknijcie na obrazek, a usłyszycie nazwę ubrania. Udało się?:)
Zajrzyjcie do swojej szafy. Jakie macie ubrania? Do you have a t-shirt? Do you have a dress?
Na filmie i w grze znalazły się różne ubrania, a teraz czas wybrać te, które nosimy wiosną. Zadanie dla dzieci starszych: Dress the girl/boy for spring. (ubierz na wiosnę dziewczynkę lub chłopca) Color, cut and paste. (Pokoloruj, wytnij i przyklej odpowiednie ubranie). What is she/he wearing? (co nosi dziewczynka/chłopiec?)
Możecie również stworzyć Wasze własne stylizacje- narysujcie dziewczynkę lub chłopca ubranych w wiosenne ubrania i nazwijcie je. Miłej zabawy!
4.05.2020
Where are you from?
Hello!
Czy wszyscy już się obudzili?:) Jeśli ktoś jeszcze potrzebuje motywacji, zapraszam do zabawy ruchowej:
Za nami święta majowe, dlatego dziś pouczymy się o Polsce po angielsku:) Obejrzyj poniższą prezentację, posłuchaj piosenek:
Czy potrafisz odpowiedzieć na pytanie: „Where are you from?„? Świetnie! I’m from Poland.
Dzieci młodsze: czy pamiętacie, jak wygląda nasza flaga? What colours are there? Potrafisz nazwać kolory, które na niej są?
Miłej zabawy!
30.04.2020
Spring weather/ spring games
Hello children!
Dzieci starsze
Czas na małą powtórkę. How’s the weather today? Jaka jest dziś pogoda? Spójrzcie za okno. Is it sunny? Is it cloudy? Is it rainy? Is it windy? Przypomnijcie sobie piosenkę o pogodzie:
Let’s dance! Zatańczmy! Spróbujcie pokazać pogodę za pomocą gestów. Pokolorujcie odpowiedni obrazek:
Jakie słowa kojarzą Wam się z wiosną? Zagrajcie w grę i spróbujcie dopasować usłyszane słowo do obrazka:
I na koniec: narysuj obrazek, na którym znajda się następujące elementy (poproś rodziców o pomoc w odczytaniu):
sun, 2 clouds, grass, 2 trees, 4 birds, 3 ladybugs, 1 bee, 1 butterfly
lub zagraj w grę „I spy spring!”. Count and name (policz i nazwij):
Zadania dla dzieci młodszych:
Powtarzamy wiosenne kolory
a następnie pokoloruj lub narysuj wiosenną łąkę.
Where is sun? Where is a flower? Where is a tree? Wskaż na obrazku.
Miłej zabawy!
27.04.2020
„Firefighter or police officer?” – zadania dla dzieci starszych
Hello everyone! How are you today?
Witajcie kochani! Jak się dziś czujecie? Na początek proponuję zabawę, po której nawet ten, kto jeszcze się nie obudził, poczuje się pełen energii:
Pamiętacie ją jeszcze?
Ponieważ zbliża się Święto Pracy, w tym tygodniu będziemy mówić o zawodach. Dziś poznamy niektóre z nich.Poniżej znajdują się karty, które można wydrukować.
Jeśli nie masz drukarki, pokaż kolejne zawody na ekranie komputera. Co to za zawody? Nazwij je po polsku a potem po angielsku.
A teraz spróbuj dopasować usłyszane słowo do obrazka. Na nagranie dźwiękowe możesz klikać wielokrotnie, aby usłyszeć jak brzmi dane słowo. Poproś o pomoc rodziców i zagrajcie wspólnie.
Kim chciałbyś być w przyszłości? Do you want to be a teacher? Do you want to be a doctor?
Dla chętnych: pokoloruj przedmioty które należą do… do kogo? Nazwij ten zawód po angielsku.
„In the garden”- zadania dla dzieci młodszych
Posłuchajcie piosenki:
Gdzie dziś jesteśmy? Yes, in the garden! Jesteśmy w ogródku. Co w nim rośnie? Kto w nim mieszka?
Niektóre z tych słów już poznaliście przy okazji omawiania tematów związanych z wiosną.
Spójrzcie jeszcze raz na ilustrację i wskażcie paluszkiem elementy, które pojawiają się w piosence. Spróbujcie je nazwać po angielsku:
Na koniec zadanie dla chętnych- let’s color your garden! Gdzie jest: flower, bee, butterfly, ant?
Miłej zabawy!
23.04.2020
Earth Day
Wczoraj świętowaliśmy Dzień Ziemi. Kiedy uczyliśmy się o kosmosie, pojawiła się tam już nazwa naszej planety. Pamiętacie? Świetnie, it’s the Earth!
Na pewno znacie już wiele sposobów, jak można zadbać o naszą Ziemię. Posłuchajcie piosenki i zobaczcie, jak sowia rodzinka dba o naszą planetę:
Podobało się? Did you enjoy? Znacie te sposoby? Stosujecie je?
Let’s color the picture (pokolorujcie wg kodu laurkę dla Ziemi):
*3=skin to kolor skóry
Dzieci młodsze kolorują kwiatki, które chcą podarować naszej planecie z okazji jej święta i nazywają kolory po angielsku:
How many flowers do you see? (Ile kwiatków widzisz?) Let’s count!
Na koniec, jeżeli ktoś ma ochotę, zobaczmy jak nasza ulubiona świnka dba o środowisko:)
Have fun! Bye bye!
20.04.2020
Hello! How are you?:)
Dziś kolejna część zabawy ze zwierzątkami wiejskimi. Czy wiecie, że zwierzaki po angielsku „mówią” inaczej niż po polsku?
Posłuchajcie piosenki:
karty do druku:
Zauważacie różnicę? Jak robi piesek? Woof-woof! A konik? Neeeigh! A świnka? Oink-oink! A które zwierzątka mówią po angielsku podobnie jak po polsku?
Spróbujcie zaśpiewać piosenkę:)
A teraz wyjmijcie swoje figurki zwierzątek (dog, pig, horse, sheep, duck, cow) i wybierzcie się na spacer po gospodarstwie. Ustawcie zwierzątka w różnych częściach pokoju i stwórzcie swoją farmę. Gotowi?? Let’s take a walk around the farm! (chodźmy na spacer po gospodarstwie). Kiedy w piosence pojawią się kolejne zwierzątka, wskażcie je i nazwijcie po angielsku.
Wersja dla dzieci młodszych: ustawcie zwierzątka przed sobą. Wskażcie zwierzątko, które pojawia się w piosence. Spróbujecie je nazwać?
Na koniec dzieci młodsze robią pętlę tylko wokół farm animals (i próbują je nazwać) :
a dzieci starsze szukają różnic i kolorują obrazki (find 7 differences and color) oraz nazywają zwierzątka:
Miłej zabawy!
16.04.2020
Hello everyone!
Mam nadzieję, że po świętach jesteście wypoczęci i gotowi do dalszej zabawy:)
Na początek nasza piosenka na powitanie:
Jak już pewnie wiecie, w tym tygodniu gościmy na wsi. Mieszka tam wiele różnych zwierząt, których nie spotykamy w mieście. Czy wiecie, jakie to zwierzęta? Po angielsku nazywamy je FARM ANIMALS. Obejrzyjcie krótki filmik i powtarzajcie ich nazwy po angielsku:
Pobawcie się razem z rodzicami lub rodzeństwem- zapewne wielu z Was ma w domu figurki zwierzątek (lub pluszaki). Poszukajcie ich i spróbujcie je nazwać. Jeżeli nie macie figurek, możecie wydrukować karty:
Ustawcie zwierzątka lub karty w rzędzie. Zamknijcie oczy (close your eyes!) i poproście rodziców, aby schowali jakieś zwierzątko. What’s missing? A pig? A horse?
Stwórzcie swoją własną farmę. Użyjcie do tego swoich zwierzątek lub poproście rodziców o wydrukowanie karty, i narysujcie je:)
Jakie zwierzaki mieszkają na Waszych farmach? Nazwijcie je po angielsku.
Dla chętnych: na koniec możecie zagrać w rodzinną grę. Potrzebujecie kostki do gry, pionków i planszy:)
move 3 places forward- przesuwasz się o 3 pola do przodu
clap your hands- klaśnij
go back 3 places- cofasz się o 3 pola
miss turn- tracisz kolejkę
touch your nose- dotknij swojego…ucha?? nie! nosa:)
count to 10- policz do 10 (oczywiście po angielsku)
wiggle your fingers- poruszaj palcami u rąk
Finish!- to chyba wszyscy już wiedzą:)
Oczywiście po drodze napotykamy zwierzęta, które nazywamy po angielsku!
Miłej zabawy!
9.04.2020
„Let’s play with Easter bunny!”
Hello! To już nasze ostatnie spotkanie przed świętami. Dziś pobawimy się z wielkanocnym zajączkiem. Are you ready????
Najpierw szybka rozgrzewka:
Gimnastyka to bardzo ważna sprawa:)
A teraz pobawmy się z wielkanocnym zajączkiem:
„hop”- skaczemy jak zajączki, „spin”- kręcimy się dookoła, „walk”- idziemy, „run”- biegniemy
Teraz wszyscy biorą trzy głębokie wdechy:) Świetnie!
Posłuchajcie teraz o pewnej wielkanocnej tradycji w krajach anglojęzycznych. Nazywa się ona „Easter Egg Hunt”, i jest to nic innego jak poszukiwanie jajek ukrytych w ogródku w poranek wielkanocny. Mogą być to zwykłe pisanki, ale najczęściej są to jajka czekoladowe lub plastikowe jajka wypełnione słodyczami. Dlatego właśnie ta tradycja jest tak bardzo lubiana przez dzieci:) My też pobawimy się w „polowanie na jajka”;)
Zadanie dla dzieci starszych: Find all the eggs (znajdź ukryte jajka). How many eggs can you see? (Ile udało Ci się znaleźć?) Let’s count them! (Policz wszystkie po angielsku.) I oczywiście pokoloruj je, żeby mogły stać się prawdziwymi pisankami.
Ten zajączek już znalazł ukryte jajka. Spróbuj narysować po śladzie krawędzie jajek (trace), i pokoloruj obrazek (color).
Jeżeli chcecie zobaczyć, jak wygląda Easter Egg Hunt, zapraszam również do obejrzenia filmu:
Na koniec życzę Wam wszystkim: HAPPY EASTER!
6.04.2020
It’s Easter!
Witajcie! Zaczął się właśnie Wielki Tydzień, który poprzedza Wielkanoc (czyli Easter), dlatego zagościły u nas słówka związane z tymi świętami.
(oczywiście wydrukowane karty mogą posłużyć do zabawy „Memo”, „What’s missing?”)
Posłuchaj, jak brzmią niektóre z nich:
a następnie dopasuj pary:
W grze pojawia się jedno nowe słówko. Czy wiesz, o jakie chodzi?
Yes! It’s an Easter cake! Yummy:)
A teraz dzieci młodsze: Let’s color an Easter bunny and Easter eggs. (Pokolorujmy zajączka wielkanocnego i pisanki.)
Dzieci starsze:
Let’s colour an Easter egg! (kolorujemy pisanki, ale uwaga! każdy kształt na pisance ma przypisany swój kolor)
Miłej zabawy!
2.04.2020
„Let’s talk about bugs”
Hello everyone!
Gąsienica z poprzednich zajęć wprowadziła nas w nowe zagadnienie- dziś na zajęciach zagoszczą mieszkańcy łąki, czyli BUGS. Posłuchajcie filmu, do którego link znajduje się poniżej:
Czy ktoś jeszcze boi się pająków?:)
Następnie wydrukujcie podwójnie karty obrazkowe i zagrajcie w MEMO, oczywiście przy odkrywaniu kart mówimy nazwy owadów po angielsku!
Karty mogą posłużyć również do zabawy ruchowej, szczególnie dla młodszych dzieci: rodzic pokazuje kartę i wypowiada po angielsku nazwę owada, a dziecko „zamienia się” w tego owada:) po jakimś czasie można spróbować pobawić się bez pokazywania dziecku karty, a jedynie wypowiadając nazwę owada.
Zadanie dla chętnych (dzieci starsze):
Obejrzyjcie jeszcze raz „The very hungry caterpillar”, a następnie zakolorujcie tyle owoców, ile gąsienica jadła przez kolejne dni tygodnia.
Miłej zabawy!
30.03.2020
„The very hungry caterpillar”
Kochane Dzieci!
Dziś chciałabym Wam przedstawić pewną gąsienicę. Przygotowałam specjalnie dla Was jedną z moich ulubionych książek, ale z konieczności zrobię to w trochę inny sposób. Posłuchajcie opowieści:
Podobało się? 🙂 Gąsienica była strasznym łakomczuchem, każdego dnia jadła więcej i więcej…Zadania dla starszych dzieci: przypomnijcie sobie nazwy dni tygodnia. Pomoże Wam w tym Mother Hen:
I na koniec: kto ma ochotę, tworzy portret gąsienicy po wykluciu się z jajka:
lub…. no właśnie? Kim stała się na końcu? Yes, perfect! A butterfly:) No to do dzieła! Let’s draw a butterfly!