Witajcie Kochani!
Choć za oknem zimowo, u nas jak zwykle cieplutko i wesoło:)
Na początek zaśpiewajmy wspólnie piosenkę, żeby przypomnieć wiośnie o tym, że pożegnaliśmy już zimę:
https://youtu.be/yNLqW1kp9Pw
Wiosna na pewno słyszała , jak śpiewaliście i z pewnością niedługo powróci, bo bardzo brakuje nam słoneczka na niebie, prawda?
Dziś właśnie będziemy mówić o słoneczku. Pamiętacie nasze przysłowie?
KWIECIEŃ-PLECIEŃ, BO PRZEPLATA
TROCHĘ ZIMY, TROCHĘ LATA
No właśnie, i dlatego czasami na niebie mamy chmurki zamiast słoneczka, i jest nam wtedy trochę zimniej. Poproście rodziców o przeczytanie wiersza:
"Porządki na niebie"Żółte słonko wcześnie wstało,i od razu do pracy się zabrało.Bo niebieskim chmurkom coś się pomieszało:miejsca na niebie było im za mało !Rozpłynęły się po niebiea gdzie stanąć ? żadna nie wie !Wtedy słonko zawołało:kilka chmurek by się tu przydało !Jedna na górze, druga na doletrzecia niech stanie obok, tak wolę !Jak słonko powiedziało,tak się też stało :teraz na niebie świeci słoneczkootoczone jedną, drugą i trzecią chmureczką.Cieszą się teraz wszystkie dzieci,bo mocno słonko na niebie świeci,trzema chmurkami otoczoneze swej pracy zadowolone !
Kto występował w tym wierszu? Ile było słoneczek? Jakiego koloru było słoneczko? Jakiego koloru były chmurki?
To bardzo ważne, ponieważ dziś wykonamy portret słoneczka otoczonego chmurkami.
Możecie wydrukować kolorowankę, lub poprosić rodzica o narysowanie takiego słoneczka i chmurek, a potem wypełnić kontury według własnego pomysłu: pokolorować, pomalować, wykleić bibułą, plasteliną. Pamiętacie, jakich kolorów użyjemy? Jakiego koloru było słoneczko i chmurki w wierszu?
Na koniec spróbujmy wspólnie przepędzić deszczowe i śniegowe chmury:
https://youtu.be/LFrKYjrIDs8
Miłej zabawy!
P.S. Zapraszamy do wykonania ścieżki sensorycznej z tygodnia 3 naszego projektu. Można użyć najróżniejszych materiałów dostępnych w domu:)