Praca zdalna 7.04

7 kwietnia 2021
Witajcie Kochani! Choć za oknem zimowo, u nas jak zwykle cieplutko i wesoło:) Na początek zaśpiewajmy wspólnie piosenkę, żeby przypomnieć wiośnie o tym, że pożegnaliśmy już zimę: https://youtu.be/yNLqW1kp9Pw Wiosna na pewno słyszała , jak śpiewaliście i z pewnością niedługo powróci, bo bardzo brakuje nam słoneczka na niebie, prawda? Dziś właśnie będziemy mówić o słoneczku. Pamiętacie nasze przysłowie? KWIECIEŃ-PLECIEŃ, BO PRZEPLATA TROCHĘ ZIMY, TROCHĘ LATA No właśnie, i dlatego czasami na niebie mamy chmurki zamiast słoneczka, i jest nam wtedy trochę zimniej. Poproście rodziców o przeczytanie wiersza: "Porządki na niebie" Żółte słonko wcześnie wstało, i od razu do pracy się zabrało. Bo niebieskim chmurkom coś się pomieszało: miejsca na niebie było im za mało ! Rozpłynęły się po niebie a gdzie stanąć ? żadna nie wie ! Wtedy słonko zawołało: kilka chmurek by się tu przydało ! Jedna na górze, druga na dole trzecia niech stanie obok, tak wolę ! Jak słonko powiedziało, tak się też stało : teraz na niebie świeci słoneczko otoczone jedną, drugą i trzecią chmureczką. Cieszą się teraz wszystkie dzieci, bo mocno słonko na niebie świeci, trzema chmurkami otoczone ze swej pracy zadowolone ! Kto występował w tym wierszu? Ile było słoneczek? Jakiego koloru było słoneczko? Jakiego koloru były chmurki? To bardzo ważne, ponieważ dziś wykonamy portret słoneczka otoczonego chmurkami. Możecie wydrukować kolorowankę, lub poprosić rodzica o narysowanie takiego słoneczka i chmurek, a potem wypełnić kontury według własnego pomysłu: pokolorować, pomalować, wykleić bibułą, plasteliną. Pamiętacie, jakich kolorów użyjemy? Jakiego koloru było słoneczko i chmurki w wierszu? Na koniec spróbujmy wspólnie przepędzić deszczowe i śniegowe chmury: https://youtu.be/LFrKYjrIDs8 Miłej zabawy! P.S. Zapraszamy do wykonania ścieżki sensorycznej z tygodnia 3 naszego projektu. Można użyć najróżniejszych materiałów dostępnych w domu:)