Witajcie Kochani!
Dziś będziemy rozwijać zdolności matematyczne. Gotowi na dzisiejsze zajęcia? No to zaczynamy!
Powitanie wyliczanką.
Raz i dwa, raz i dwa,
przyszła wiosna, słońce da.
Trzy i cztery, trzy i cztery,
słońce da nam uśmiech szczery.
Pięć i sześć, pięć i sześć,
uśmiech wszystkim trzeba nieść.
Siedem, osiem, siedem, osiem,
wiosna chce się kąpać w rosie.
Dziewięć, dziesięć, schowaj sanki,
to już koniec wyliczanki.
Zapraszamy także do zabawy muzyczno- ruchowej "Kto jak skacze"
https://youtu.be/LNouuY9zrKQ
A teraz czas na zabawę z liczeniem „Wiosenne kwiaty” – potrzebne będą łyżki, te małe i te duże z kuchennej szuflady.
Rodzic układa przed dzieckiem 5 łyżeczek. Mówi dziecku, że to są wiosenne kwiaty.
„Ile jest wiosennych kwiatów?” (dziecko liczy samo, a następnie liczymy jeszcze raz, razem z dzieckiem)
Dokładamy jedną łyżeczkę – „Ile teraz jest kwiatów?”
Rozkładamy 4 duże łyżki w pewnej odległości od małych łyżek.
Wskazujemy na małe łyżki i na duże –„To są kwiaty, i to są kwiaty, czy wyglądają tak samo?”
„Które kwiaty są większe?”
"Czy małych kwiatów i dużych kwiatów jest tyle samo?”
Dokładamy jedną małą łyżeczkę – „Ile teraz jest małych kwiatów?”
Zapraszamy teraz do oglądania ilustracji wiosennych kwiatów zamieszczonych poniżej lub na stronie :
https://przedszkolankowo.pl/2017/01/21/wiosenne-kwiaty-plansze-zestaw-1/
Rodzic wskazuje na ilustracje, podaje nazwy kwiatów, dziecko powtarza. Następnie pyta: „Do jakiego kwiatka podobne są nasze łyżeczki?”
Informacja dla dziecka: Brawo, świetnie sobie poradziłaś/poradziłeś. Teraz odłóż łyżki na swoje miejsce do szuflady. Pamiętaj – duże łyżki oraz małe łyżeczki mają osobne domki :)
Zadanie dla chętnych:Rytmy „Wiosna w ogrodzie”.
Do zabawy można wykorzystać samodzielnie przygotowane obrazki lub dowolne dostępne przedmioty, np. klocki, „zaczarowując” je w listki oraz kolorowe kredki- mogą w zabawie stać się kolorowymi kwiatkami.
Dziecko układa rytmy wg wzoru rozpoczętego przez rodzica, np. listek, listek, kwiatek, listek, listek, kwiatek, listek, listek, kwiatek itd., lub naprzemiennie: mały liść, duży liść.
Jesteśmy przekonani, że doskonale poradziliście sobie z tymi ćwiczeniami. Do jutra!!!