Praca zdalna dz.11

12 kwietnia 2021
Witamy wszystkich. Na powitanie zapraszamy do zabawy z piosenką, którą dzieci dobrze znają:

Wszyscy są, witam was

Zaczynamy już czas!

Jestem ja, jesteś Ty

Raz, dwa, trzy

    Proszę posłuchajcie piosenki a następnie wykonajcie zabawę ruchowo naśladowcza opisaną poniżej. 

Piosenka do odtworzenia

 

Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „W naszym ogródeczku”

W naszym ogródeczku                  dz. rysują rękoma koła przed sobą       

zrobimy porządki                         dz. „grożą” palcem wskazującym, na zmianę jedną i drugą ręką

Wygrabimy ścieżki                       dz. naśladują grabienie

przekopiemy grządki                    dz. naśladują kopanie łopatą

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

Potem w miękką ziemię                dz. naśladują wrzucanie nasionek do ziemi

wsiejemy nasionka

Będą się wygrzewać                     dz. „wkręcają żaróweczki”

na wiosennym słonku

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

Spadnie ciepły deszczyk                dz. poruszają paluszkami i ponad głowami i powoli      

i wszystko odmieni                         opuszczają je wzdłuż całego ciała aż do podłogi.

W naszym ogródeczku                  dz. rysują rękoma koła przed sobą.

grządki zazieleni

Raz dwa trzy.                                dz. klaszczą 3 razy

 

Kwiatowa matematyka

Do zadania potrzebne będą łyżki /te małe i te duże z kuchennej szuflady 

Rodzic układa przed dzieckiem 5 łyżeczek. Mówi dziecku, że to są wiosenne kwiaty.

  • „Ile jest wiosennych kwiatów?” (dziecko liczy samo, a następnie liczymy jeszcze raz razem z dzieckiem)
  • Dokładamy jedną łyżeczkę – „Ile teraz jest kwiatów?”
  • Rozkładamy 4 duże łyżki w pewnej odległości od małych łyżek.
  • Wskazujemy na małe łyżki i na duże –„To są kwiaty, i to są kwiaty, czy wyglądają tak samo?”
  • „Które kwiaty są większe?”
  • „Ile jest dużych kwiatów?”
  • „O ile więcej jest małych kwiatów?
  • Dokładamy dwie duże łyżki – „Ile teraz jest dużych kwiatów?”
  • "A ile jest małych kwiatów?"
  • Czy małych kwiatów i dużych kwiatów jest tyle samo?"
  • Dokładamy jedną małą łyżeczkę - "Ile teraz jest małych kwiatów?"
  • „O ile mniej jest dużych kwiatów od małych?

Na zakończenie zachęcamy do malowania farbami lub rozciągania plasteliną wiosennych kwiatków:

krokus

tulipan

bratki

stokrotka