Praca zdalna 15.04.2021

14 kwietnia 2021
Witajcie kochane Misiaczki! Witajcie drodzy Rodzice! W tym tygodniu tematem przewodnim są zwierzęta na wiejskim podwórku. Na początek posłuchajcie krótkiego opowiadania. Dowiecie się gdzie mieszkają wiejskie zwierzątka. Wcześnie rano kogut wyprowadził kury z kurnika i zapiał głośno – kukuryku! I jeszcze raz – kukuryku! Pobudził wszystkie zwierzęta z wiejskiego podwórka. Z budy wyszedł pies. Przeciągnął się, ziewnął i zaszczekał – hau hau! Z obory wyszła krowa, idzie wolno skubać trawę na łące i muczy – muuu muuu. Na końcu ze stajni wyszedł koń i zarżał wesoło – ihaha, ihaha. Postarajcie się teraz odpowiedzieć na pytania :
  • Jakie zwierzęta obudził kogut?
  • Co zrobił pies kiedy wyszedł z budy?
  • Skąd wyszła krowa? Co zrobiła po wyjściu ze swojego domu?
  • Skąd wyszedł koń? Co zrobił?
A teraz posłuchajcie piosenki „Stary Donald farmę miał’ Dziecko słucha piosenki, wymienia występujące w niej zwierzęta, naśladuje je ruchem i głosem. Proszę  wytłumaczyć dziecku, że w Polsce są gospodarstwa wiejskie, a osoba  pracująca na roli to rolnik. Farma, o której śpiewano, to również  gospodarstwo wiejskie, ale w Stanach Zjednoczonych, a rolnik w tamtej  kulturze to farmer. pytania: Jakie zwierzęta hodował stary Donald? Jakie inne zwierzęta możemy spotkać na wsi? Czym jeszcze zajmuje się rolnik na wsi? https://youtu.be/XQRHDliey4c Stary Donald farmę miał sł. i muz. tradycyjne Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł! Na tej farmie pieska miał, ija, ija, oł! Słychać hau, hau tu, Hau, hau tam, Hau tu, hau tam, Wszędzie hau, hau, Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł! Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł! Na tej farmie krowy miał, ija, ija, oł! Słychać mu, mu tu, Mu, mu tam, Mu tu, mu tam, Wszędzie mu, mu, Hau, hau tu, Hau, hau tam, Hau tu, hau tam, Wszędzie hau, hau, Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł! Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł! Na tej farmie kaczki miał, ija, ija, oł! Słychać kwa, kwa tu, Kwa, kwa tam, Kwa tu, kwa tam, Wszędzie kwa, kwa, Mu, mu tu, Mu, mu tam, Mu tu, mu tam, Wszędzie mu, mu, Hau, hau tu, Hau, hau tam, Hau tu, hau tam, Wszędzie hau, hau, Stary Donald farmę miał, ija, ija oł! Na koniec dla chętnych proponujemy przygotować wspólny posiłek  –pastę jajeczną lub twarożek :) Na stole są zgromadzone produkty do zrobienia pasty jajecznej lub twarogu: Rodzic pyta dzieci: Co znajduje się na stole? Do czego to służy?  - Jakie zwierzę dało nam te produkty? Co możemy zrobić dzięki tym produktom? Rodzic powoli wykonuje czynności, tłumacząc dziecku, co robi. , zachęca dziecko do pomocy.  Degustacja wcześniej przygotowanej pasty jajecznej lub twarożku. Smacznego! :) Pragniemy również zachęcić do  zajęcia relaksacyjnego, dlatego poniżej zamieszczamy dla chętnych osób link do ćwiczenia „Kotek”, które mogą Państwo wykorzystać. https://youtu.be/8unGIurRsXo Miłej zabawy kochani! :)