28.05.2020

About my family

Hello children!

Les sing our hello song! Zaśpiewajmy naszą piosenkę na powitanie, i przypomnijmy sobie nazwy uczuć:

Ostatnio świętowaliśmy Mother’s Day. Spędziliście miło ten dzień?:) Mam nadzieję, że tak! Pora, żebyśmy sobie przypomnieli, jak po angielsku mówimy na pozostałych członków rodziny. Część jest Wam już dobrze znana, ale pojawiają się tam również nowe słówka:

Czy już wiecie, które słówka są nowe? Jak mówimy na ciocię? Jak na wujka? A na kuzyna lub kuzynkę?

A teraz zadanie dla dzieci młodszych: zaśpiewajcie piosenkę

Możecie wykonać do niej pacynki, lub po prostu narysować pisakami na paluszkach buźki.

Dzieci starsze śpiewają piosenkę;

oraz nazywają członków rodziny (dopasowują napisy)

You can also color the picture:)

Miłej zabawy! Enjoy!

25.05.2020

Mother’s Day.

Hello children! How are you today?

Let’s sing and dance! Zaśpiewajmy i zatańczmy!

Mam nadzieję, że teraz wszyscy są w świetnych humorach:)

Dziś przed Wami ważne zadanie! Kto jutro będzie obchodził swoje święto? Oczywiście Wasze kochane Mamusie! Dlatego mam propozycję: dziś uczymy się piosenki, a jutro wszyscy pięknie ją śpiewamy :

Poniżej znajdziecie karty ze słówkami, które pomogą Wam w nauce piosenki:

(żródło: www.fullofideas.pl)

I zadanie drugie:color the flowers for your Mummy:) (pokoloruj kwiaty dla Mamusi)

Mama na pewno ucieszy się, kiedy dostanie od Was piękną, kolorową kartkę, a Wy opowiecie jej po angielsku, jakich kolorów użyliście:)

Enjoy!

A ja życzę Wszystkim Mamusiom Leśnych Ludków: HAPPY MOTHER’S DAY!

21.05.2020

Feelings

Hello everyone!

Are you happy today?:) If you happy…

Ostatnio uczyliśmy się nazywać po angielsku emocje i uczucia. Pamiętacie? Po tej piosence na pewno tak:)

Dziś nauczymy się jeszcze kilku innych. Obejrzyjcie film:

Pojawiają się w nim nowe słówka, między innymi:

spragniony

zły/wściekły

przerażony

Please tell me, how are you today? (teraz powiedz, jak się dziś czujesz?) Are you scared? Are tou thirsty? Are you angry?

Zaśpiewajcie razem z Mattem piosenkę:)

Na koniec zadanie dla chętnych:

Dzieci młodsze- Color the faces (pokoloruj buźki) Podpowiedź: pasują do pierwszej piosenki:)

Dzieci starsze: This is how I look when I am… (tak wyglądam, kiedy jestem…)

Enjoy!

 

18.05.2020

How are you today?

Hello my dear students! How are you today? Are you happy?

Zawsze witamy się tym pytaniem. A co ono właściwie oznacza? Oczywiście „jak się dziś czujesz?”, i osoba, która Wam je zadaje, chciałaby wiedzieć, w jakim jesteście dziś nastroju. To kto wie, o czym będziemy dziś rozmawiać? Oczywiście,o uczuciach lub emocjach (feelings or emotions).

Zaśpiewajcie piosenkę na przywitanie razem z naszymi bohaterami:

Kto występuje w piosence? W jakim nastoju są bohaterowie?

szczęśliwy

smutny

głodny

Jak czuje się clown? Jak czuje się ślimak? A jak czuje się rekin? Spróbujcie odpowiedzieć po angielsku: Clown is …..  Snail is …… Shark is ……..

Obejrzyjcie krótki filmik, w którym łoś, czyli Marty Moose, spotyka… no właśnie, kogo?:)

Pojawia się jeszcze jedno uczucie. Czy wiesz jakie?

Świetnie!

sleepy

A co ono oznacza? Czasami mówimy też zamiast sleepy ( śpiący)- tired (zmęczony)

Zadanie dla dzieci młodszych:

Let’s sing a song! Zaspiewajcie piosenkę, żeby utrwalić słowa happy-sad (szczęśliwy-smutny)

Dzieci starsze: Make your own face! (narysuj swoją twarz). How are you today? Are you happy?:) Are you sad? 🙁

Miłej zabawy!

 

 

 

14.05.2020

Catch a bug:)

Hello children! How are you today?

Pamiętacie naszego sympatycznego pajączka??

Pozostajemy nadal na łące. Pamiętacie z poprzednich zajęć, kto tam mieszka? Wymieniamy: a dragonfly, a cricket, a fly, a bee and a spider:) Dziś poznamy kolejnych mieszkańców łąki. Są to:

ant

butterfly

ladybug

mosquito

Możecie wydrukować karty i dołożyć do tych z poprzednich zajęć. Zagrajcie w grę, która znajduje się poniżej. Let’s play! Musicie połączyć usłyszane słowo (klikając w nagranie) z odpowiednim obrazkiem.

A teraz zadanie dla chętnych dzieci starszych – Catch a bug game:) Poniżej znajdziecie słoik, do którego będziecie łapać owady, które znajdują się na obrazku obok. Trzeba je wyciąć.

Którego owada należy złapać? Pomoże Wam w tym specjalna kostka:

A więc: catch a bug!:) Każdy złapany owad musi być nazwany po angielsku;)

Zadanie dla chętnych dzieci młodszych: What’s next? Jaki owad będzie następny?:

Popatrzcie uważnie na owady na kartce. Który będzie następny? Wytnijcie odpowiedni obrazek i przyklejcie w miejsce znaku zapytania, lub wskażcie na ekranie, i nazwijcie go po angielsku. Poproście o pomoc rodziców. Spójrzcie na pierwszy rząd. Ant, bee, ant…..what’s next?

Miłej zabawy! See you!

(żródło: www.fullofideas.pl)

11.05.2020

In the meadow.

Hello my dear students!

Zaczynamy nowy tydzień:) How are you today? Are you good? Are you great? Jeżeli nie pamiętacie, jak odpowiedzieć, zaśpiewajcie piosenkę na powitanie:

Jakiś czas temu mówiliśmy sobie o….BUGS. Pamiętacie? Mówiliśmy o owadach:) Dziś wracamy do tego tematu, bo są one mieszkańcami łąki. Zapraszam Was dziś do obejrzenia filmu, którego bohaterką jest  Maisy.

Where is Maisy? Oczywiście, na łące! Maisy is in the meadow.  Spójrzcie na karty poniżej, czy te owady występują w bajce? Nazwijcie je. Możecie również wydrukować karty i pobawić się w „What’s missing”. Pamiętacie, jak to było? Close your eyes (zamykacie oczy) , a mama chowa kartę lub dwie. Następnie open your eyes (otwieracie oczy) i zgadujemy, co zniknęło:)

dragonfly

cricket

 

spider

bee

fly

(źródło: www.fullofideas.pl)

Na koniec zadanie dla dzieci starszych: color by numbers (pokoloruj wg kodu). Jeżeli nie umiesz przeczytać nazwy koloru, poproś o pomoc rodziców. (mała podpowiedź: light green- jasnozielony, dark green- ciemnozielony).

Enjoy! Miłej zabawy!

7.05.2020

How to dress for spring?

Hello children! How are you today?

Na początek zapraszam wszystkich do zabawy ruchowej. Stand up please!

Czy wszyscy już są w świetnym humorze?

Dziś przypomnimy sobie nazwy ubrań, które nosimy wiosną. What do you wear in spring? Obejrzyjcie krótki filmik i powtarzajcie nazwy ubrań po angielsku:

A teraz zobaczymy, czy udało Wam się zapamiętać kilka słów (szczególnie dzieci starsze). Spójrzcie na obrazki, spróbujcie nazwać to, co się na nich znajduje, a następnie kliknijcie na obrazek, a usłyszycie nazwę ubrania. Udało się?:)

KLIK

Zajrzyjcie do swojej szafy. Jakie macie ubrania? Do you have a t-shirt? Do you have a dress?

Na filmie i w grze znalazły się różne ubrania, a teraz czas wybrać te, które nosimy wiosną. Zadanie dla dzieci starszych: Dress the girl/boy for spring. (ubierz na wiosnę dziewczynkę lub chłopca) Color, cut and paste. (Pokoloruj, wytnij i przyklej odpowiednie ubranie). What is she/he wearing? (co nosi dziewczynka/chłopiec?)

.

Możecie również stworzyć Wasze własne stylizacje- narysujcie dziewczynkę lub chłopca ubranych w wiosenne ubrania i nazwijcie je. Miłej zabawy!

 

4.05.2020

Where are you from?

Hello!

Czy wszyscy już się obudzili?:) Jeśli ktoś jeszcze potrzebuje motywacji, zapraszam do zabawy ruchowej:

Za nami święta majowe, dlatego dziś pouczymy się o Polsce po angielsku:) Obejrzyj poniższą prezentację, posłuchaj piosenek:

 

Czy potrafisz odpowiedzieć na pytanie: „Where are you from?„? Świetnie! I’m from Poland.

Dzieci młodsze: czy pamiętacie, jak wygląda nasza flaga? What colours are there? Potrafisz nazwać kolory, które na niej są?

Miłej zabawy!

30.04.2020

Spring weather/ spring games

Hello children!

Dzieci starsze

Czas na małą powtórkę. How’s the weather today? Jaka jest dziś pogoda? Spójrzcie za okno. Is it sunny? Is it cloudy? Is it rainy? Is it windy? Przypomnijcie sobie piosenkę o pogodzie:

Let’s dance! Zatańczmy! Spróbujcie pokazać pogodę za pomocą gestów. Pokolorujcie odpowiedni obrazek:

Jakie słowa kojarzą Wam się z wiosną? Zagrajcie w grę i spróbujcie dopasować usłyszane słowo do obrazka:

I na koniec: narysuj obrazek, na którym znajda się następujące elementy (poproś rodziców o pomoc w odczytaniu):

sun, 2 clouds, grass, 2 trees, 4 birds, 3 ladybugs, 1 bee, 1 butterfly

lub zagraj w grę „I spy spring!”. Count and name (policz i nazwij):

Zadania dla dzieci młodszych:

Powtarzamy wiosenne kolory

a następnie pokoloruj lub narysuj wiosenną łąkę.

Where is sun? Where is a flower? Where is a tree? Wskaż na obrazku.

Miłej zabawy!

 

27.04.2020

„Firefighter or police officer?” – zadania dla dzieci starszych

Hello everyone! How are you today?

Witajcie kochani! Jak się dziś czujecie? Na początek proponuję zabawę, po której nawet ten, kto jeszcze się nie obudził, poczuje się pełen energii:

Pamiętacie ją jeszcze?

Ponieważ zbliża się Święto Pracy, w tym tygodniu będziemy mówić o zawodach. Dziś poznamy niektóre z nich.Poniżej znajdują się karty, które można wydrukować.

Jeśli nie masz drukarki, pokaż kolejne zawody na ekranie komputera. Co to za zawody? Nazwij je po polsku a potem po angielsku.

A teraz spróbuj dopasować usłyszane słowo do obrazka. Na nagranie dźwiękowe możesz klikać wielokrotnie, aby usłyszeć jak brzmi dane słowo. Poproś o pomoc rodziców i zagrajcie wspólnie.

 

Kim chciałbyś być w przyszłości? Do you want to be a teacher? Do you want to be a doctor?

Dla chętnych: pokoloruj przedmioty które należą do… do kogo? Nazwij ten zawód po angielsku.

„In the garden”- zadania dla dzieci młodszych

Posłuchajcie piosenki:

Gdzie dziś jesteśmy? Yes, in the garden! Jesteśmy w ogródku. Co w nim rośnie? Kto w nim mieszka?

Niektóre z tych słów już poznaliście przy okazji omawiania tematów związanych z wiosną.

Spójrzcie jeszcze raz na ilustrację i wskażcie paluszkiem elementy, które pojawiają się w piosence. Spróbujcie je nazwać po angielsku:

Na koniec zadanie dla chętnych-  let’s color your garden! Gdzie jest: flower, bee, butterfly, ant?

Miłej zabawy!

 

 

23.04.2020

Earth Day

Wczoraj świętowaliśmy Dzień Ziemi. Kiedy uczyliśmy się o kosmosie, pojawiła się tam już nazwa naszej planety. Pamiętacie? Świetnie, it’s the Earth!

Na pewno znacie już wiele sposobów, jak można zadbać o naszą Ziemię. Posłuchajcie piosenki i zobaczcie, jak sowia rodzinka dba o naszą planetę:

Podobało się? Did you enjoy? Znacie te sposoby? Stosujecie je?

 

Let’s color the picture (pokolorujcie wg kodu laurkę dla Ziemi):

*3=skin  to kolor skóry

Dzieci młodsze kolorują kwiatki, które chcą podarować naszej planecie z okazji jej święta i nazywają kolory po angielsku:

How many flowers do you see? (Ile kwiatków widzisz?) Let’s count!

Na koniec, jeżeli ktoś ma ochotę, zobaczmy jak nasza ulubiona świnka dba o środowisko:)

Have fun! Bye bye!

 

20.04.2020

Hello! How are you?:)

Dziś kolejna część zabawy ze zwierzątkami wiejskimi. Czy wiecie, że zwierzaki po angielsku „mówią” inaczej niż po polsku?

Posłuchajcie piosenki:

karty do druku:

old-mc-donald-flashcards

Zauważacie różnicę? Jak robi piesek? Woof-woof! A konik? Neeeigh! A świnka? Oink-oink! A które zwierzątka mówią po angielsku podobnie jak po polsku?

Spróbujcie zaśpiewać piosenkę:)

A teraz wyjmijcie swoje figurki zwierzątek (dog, pig, horse, sheep, duck, cow) i wybierzcie  się na spacer po gospodarstwie. Ustawcie zwierzątka w różnych częściach pokoju i stwórzcie swoją farmę. Gotowi?? Let’s take a walk around the farm! (chodźmy na spacer po gospodarstwie). Kiedy w piosence pojawią się kolejne zwierzątka, wskażcie je i nazwijcie po angielsku.

Wersja dla dzieci młodszych: ustawcie zwierzątka przed sobą. Wskażcie zwierzątko, które pojawia się w piosence. Spróbujecie je nazwać?

Na koniec dzieci młodsze robią pętlę tylko wokół farm animals (i próbują je nazwać) :

a dzieci starsze szukają różnic i kolorują obrazki (find 7 differences and color) oraz nazywają zwierzątka:

Miłej zabawy!

16.04.2020

Hello everyone!

Mam nadzieję, że po świętach jesteście wypoczęci i gotowi do dalszej zabawy:)

Na początek nasza piosenka na powitanie:

Jak już pewnie wiecie, w tym tygodniu gościmy na wsi. Mieszka tam wiele różnych zwierząt, których nie spotykamy w mieście. Czy wiecie, jakie to zwierzęta? Po angielsku nazywamy je FARM ANIMALS. Obejrzyjcie krótki filmik i powtarzajcie ich nazwy po angielsku:

Pobawcie się razem z rodzicami lub rodzeństwem- zapewne wielu z Was ma w domu figurki zwierzątek (lub pluszaki). Poszukajcie ich i spróbujcie je nazwać. Jeżeli nie macie figurek, możecie wydrukować karty:

View Fullscreen

Ustawcie zwierzątka lub karty w rzędzie. Zamknijcie oczy (close your eyes!) i poproście rodziców, aby schowali jakieś zwierzątko. What’s missing? A pig? A horse?

Stwórzcie swoją własną farmę. Użyjcie do tego swoich zwierzątek lub poproście rodziców o wydrukowanie karty, i narysujcie je:)

View Fullscreen

Jakie zwierzaki mieszkają na Waszych farmach? Nazwijcie je po angielsku.

Dla chętnych: na koniec możecie zagrać w rodzinną grę. Potrzebujecie kostki do gry, pionków i planszy:)

move 3 places forward- przesuwasz się o 3 pola do przodu

clap your hands- klaśnij

go back 3 places- cofasz się o 3 pola

miss turn- tracisz kolejkę

touch your nose- dotknij swojego…ucha?? nie! nosa:)

count to 10- policz do 10 (oczywiście po angielsku)

wiggle your fingers- poruszaj palcami u rąk

Finish!- to chyba wszyscy już wiedzą:)

Oczywiście po drodze napotykamy zwierzęta, które nazywamy po angielsku!

Miłej zabawy!

9.04.2020

„Let’s play with Easter bunny!”

Hello! To już nasze ostatnie spotkanie przed świętami. Dziś pobawimy się z wielkanocnym zajączkiem. Are you ready????

Najpierw szybka rozgrzewka:

Gimnastyka to bardzo ważna sprawa:)

A teraz pobawmy się z wielkanocnym zajączkiem:

„hop”- skaczemy jak zajączki, „spin”- kręcimy się dookoła, „walk”- idziemy, „run”- biegniemy

Teraz wszyscy biorą trzy głębokie wdechy:) Świetnie!

Posłuchajcie teraz o pewnej wielkanocnej tradycji w krajach anglojęzycznych. Nazywa się ona „Easter Egg Hunt”, i jest to nic innego jak poszukiwanie jajek ukrytych w ogródku w poranek wielkanocny. Mogą być to zwykłe pisanki, ale najczęściej są to jajka czekoladowe lub plastikowe jajka wypełnione słodyczami. Dlatego właśnie ta tradycja jest tak bardzo lubiana przez dzieci:) My też pobawimy się w „polowanie na jajka”;)

Zadanie dla dzieci starszych: Find all the eggs (znajdź ukryte jajka). How many eggs do you see? (Ile udało Ci się znaleźć?)  Let’s count them! (Policz wszystkie po angielsku.) I oczywiście pokoloruj je, żeby mogły stać się prawdziwymi pisankami.

Dzieci młodsze:

Ten zajączek już znalazł ukryte jajka. Spróbuj narysować po śladzie krawędzie jajek (trace), i pokoloruj obrazek (color).

Jeżeli chcecie zobaczyć, jak wygląda Easter Egg Hunt, zapraszam również do obejrzenia filmu:

Na koniec życzę Wam wszystkim: HAPPY EASTER!

6.04.2020

It’s Easter!

Witajcie! Zaczął się właśnie Wielki Tydzień, który poprzedza Wielkanoc (czyli Easter), dlatego zagościły u nas słówka związane z tymi świętami.

(oczywiście wydrukowane karty mogą posłużyć do zabawy „Memo”, „What’s missing?”)

Posłuchaj, jak brzmią niektóre z nich:

a następnie dopasuj pary:

W grze pojawia się jedno nowe słówko. Czy wiesz, o jakie chodzi?

Yes! It’s an Easter cake! Yummy:)

A teraz dzieci młodsze: Let’s color an Easter bunny and Easter eggs. (Pokolorujmy zajączka wielkanocnego i pisanki.)

Dzieci starsze:

Let’s colour an Easter egg! (kolorujemy pisanki, ale uwaga! każdy kształt na pisance ma przypisany swój kolor)

Miłej zabawy!

2.04.2020

„Let’s talk about bugs”

Hello everyone!

Gąsienica z poprzednich zajęć wprowadziła nas w nowe zagadnienie- dziś na zajęciach zagoszczą mieszkańcy łąki, czyli  BUGS. Posłuchajcie filmu, do którego link znajduje się poniżej:

Czy ktoś jeszcze boi się pająków?:)

Następnie wydrukujcie podwójnie karty obrazkowe i zagrajcie w MEMO, oczywiście przy odkrywaniu kart mówimy nazwy owadów po angielsku!

Karty mogą posłużyć również do zabawy ruchowej, szczególnie dla młodszych dzieci: rodzic pokazuje kartę i wypowiada po angielsku nazwę owada, a dziecko „zamienia się” w tego owada:) po jakimś czasie można spróbować pobawić się bez pokazywania dziecku karty, a jedynie wypowiadając nazwę owada.

Zadanie dla chętnych (dzieci starsze):

Obejrzyjcie jeszcze raz „The very hungry caterpillar”, a następnie zakolorujcie tyle owoców, ile gąsienica jadła przez kolejne dni tygodnia.

Miłej zabawy!

 

 

30.03.2020

„The very hungry caterpillar”

Kochane Dzieci!

Dziś chciałabym Wam przedstawić pewną gąsienicę. Przygotowałam specjalnie dla Was jedną z moich ulubionych książek, ale z konieczności zrobię to w trochę inny sposób. Posłuchajcie opowieści:

Podobało się? 🙂 Gąsienica była strasznym łakomczuchem, każdego dnia jadła więcej i więcej…Zadania dla starszych dzieci: przypomnijcie sobie nazwy dni tygodnia. Pomoże Wam w tym Mother Hen:

 

I na koniec: kto ma ochotę, tworzy portret gąsienicy po wykluciu się z jajka:

lub…. no właśnie? Kim stała się na końcu? Yes, perfect! A butterfly:) No to do dzieła! Let’s draw a butterfly!